Często
zadawane pytania

Ile sesji będę potrzebowała/potrzebował?

Liczba spotkań zależy od rodzaju problemu i klienta. Każda osoba jest inna: niektórzy lepiej się czują już po kilku sesjach, podczas gdy inni potrzebują kilku albo kilkunastu miesięcy.

Czy psychoterapia jest skuteczna?

Badania naukowe potwierdzają, że większość klientów którzy doświadczyli dobrze prowadzonej psychoterapii lepiej się czuje i funkcjonuje. Nie możemy jednak gwarantować poprawy.

Czy muszę podejmować decyzję o uczestnictwie terapii od razu po pierwszym spotkaniu?

Ważne jest, aby wybrać odpowiedniego dla siebie terapeutę, z którym czujemy się komfortowo. Możesz wcześniej spotkać się na konsultację z dwoma lub trzema terapeutami, zanim podejmiesz decyzję.

Jak często powinnam/powinienem przychodzić na terapię?

Większość osób wybiera cotygodniowe wizyty – w ten sposób stają się one regularną częścią rytmu Twojego życia i pozwalają lepiej przyjrzeć się twojemu obecnemu życiu – i twojej przeszłości – jako całości.

Niektóre osoby wolą przychodzić dwa razy w tygodniu lub częściej; jest to właściwe, jeśli chcesz głębiej pracować nad aspektami tego, kim jesteś. W tym sposobie pracy terapia staje się częścią codziennego życia.
Możliwe jest uczęszczanie rzadziej niż tydzień – sesje terapeutyczne pełnią wówczas rolę wspierającą.

Czy muszę terapeucie mówić wszystko?

Mamy nadzieję, że będziesz mogła/mógł swobodnie rozmawiać o wszystkim – choć jest to trudne i może zająć trochę czasu. Większość ludzi nie mówi wszystkiego, zachowuje tajemnice i nie ma w tym nic złego.

A co z poufnością?

To, o czym będziemy rozmawiać, pozostaje poufne. Istnieją jednak dwa wyjątki:
– Jeśli istnieje realne ryzyko, że ktoś może siebie poważnie skrzywdzić, psycholodzy i psychoterapeuci mają obowiązek dbania o to, aby tak się nie stało. W praktyce, zanim psychoterapeuta lub psycholog podejmie jakiekolwiek działania, omawia je z pacjentką/pacjentem.

– Jeśli istnieje jakiekolwiek ryzyko dla innych – szczególnie dla dzieci – istnieje prawny obowiązek zapobiegania temu zjawisku i zgłaszania nadużyć wobec dzieci. Ponownie, zwykle jest to wcześniej omawiane z pacjentką/pacjentem.

Są rzeczy, których się wstydzę; Martwię się, że psychoterapeuta mnie osądzi.

Oczywiście! To całkowicie naturalne. Jednak odkrywanie krępujących problemów ludzi jest naszą pracą. My również wstydzimy się pewnych rzeczy, które są częścią naszego życia. Nie jest naszym zadaniem osądzać, ale rozumieć.

Co jeśli psychoterapia stanie się zbyt trudna?

Psychoterapia może być czasami trudna. Jednak z naszego doświadczenia wynika, że ​​klienci i terapeuci zazwyczaj potrafią pracować na poziomie, który klient może znieść. Jeśli stanie się to zbyt trudne, można zmniejszyć częstotliwość sesji lub zrobić sobie przerwę.

Blog

Najnowsze

Wpisy

Tolerowanie stresu: dlaczego tak trudno jest rzucić palenie?

Tolerowanie stresu: dlaczego tak trudno jest rzucić palenie?

Pamiętam, jak bardzo poczułam ulgę, gdy zakaz palenia zaczął obowiązywać, a powietrze w pubach i restauracjach nie było już wypełnione dymem papierosowym. Myślę, że celem tej polityki było nie tylko ochrona zdrowia tych z nas, którzy nie palą, ale także zachęcenie...

Joga dla zdrowia: zjednoczenie ciała i umysłu

Joga dla zdrowia: zjednoczenie ciała i umysłu

Joga jest wschodnią tradycją, która staje się coraz bardziej popularna w społeczeństwach zachodnich. Chociaż duchowe elementy tej starożytnej indyjskiej praktyki zniknęły częściowo w swojej zachodniej formie, praktyka wciąż pozostaje holistycznym i wielowymiarowym...

Rezerwacja wizyty

ONLINE

Wybierz dogodny termin wizyty w naszym gabinecie.

Wygodna rezerwacja za pomocą naszej strony internetowej.

Call Now ButtonZadzwoń