Program warsztatów Angeliki Paruch

"Czym są emocje"?

Cykl 14 zajęć w grupach 4-8 dzieci w wieku 6 – 12 lat.

Zapisz się

Zajęcia 1: Integracja

Cel zajęć
 Integracja grupy
 Poznanie i zapamiętanie imion uczestników
 Przybliżenie zasad obowiązujących na zajęciach

 

 

 

Zajęcia3: Emocje – Wprowadzenie

Cel zajęć
 Wprowadzenie pojęcia emocje, uczucia.
 Przedstawienie podstawowych emocji, oraz omówienie w jakich sytuacjach dane uczucie może nam towarzyszyć.

 

 

Zajęcia 5: Emocje – Smutek – kiedy go odczuwam

Cel zajęć:
 Omówienie czym jest smutek i w jakich sytuacjach go odczuwamy.
 Przedstawienie i omówienie strategii w jaki sposób możemy poradzić sobie, kiedy jesteśmy smutni.

 

 

Zajęcia 7: Emocje –strach – co mogę zrobić, gdy się boję?

Cel zajęć:
 Rozmowa na temat strachu – kiedy się pojawia, jak można sobie poradzić, gdy przytłacza.

 

 

 

Zajęcia 9: Emocje – co mogę zrobić, gdy kogoś zezłościłam/em?

.Cel zajęć:
 Omówienie i przećwiczenie strategii radzenia sobie z gniewem drugiej osoby.
 Rozwinięcie teorii umysłu – moje działania mogą wpłynąć na samopoczucie innych.
 Analiza zachowań własnych.

 

 

 

Zajęcia11: Emocje – Złość – Strategie rozładowania napięcia cz. 1

Cel zajęć:
 Przedstawienie różnych dostępnych i adekwatnych sposobów rozładowania napięcia w ciele.
 Analiza swoich stanów emocjonalnych, stopniowania emocji i doboru właściwych strategii.

 

 

Zajęcia 12: Emocje – Smutek – kiedy go odczuwam

Cel zajęć:
 Przedstawienie różnych dostępnych i adekwatnych sposobów rozładowania napięcia w ciele.
 Analiza swoich stanów emocjonalnych, stopniowania emocji i doboru właściwych strategii.

 

Zajęcia14: Emocje – Zajęcia podsumowujące

Cel zajęć:
 Utrwalenie stosowanych dotychczas metod radzenia sobie z napięciem.
 Wybór właściwych strategii, adekwatnych do różnych sytuacji.

 

 

 

Zajęcia 2:Poznajemy innych

.Cel zajęć
 Dalsza integracja grupy
 Przedstawienie strategii umożliwiających poznawanie innych

 

Zajęcia 4:Emocje – radość

Cel zajęć :
 Omówienie czym jest radość i w jakich sytuacjach ją odczuwamy.
Analiza w jaki sposób wyrażamy emocje (myśli/odczucia z ciała/zachowanie).
Poszukiwanie strategii w jaki sposób wyrazić radość nie sprawiając tym komuś przykrości.

 

Zajęcia 6: Smutek – co zrobić, gdy koleżanka jest smutna

Cel zajęć:
 Omówienie w jaki sposób możemy pomóc bliskim, gdy odczuwają smutek.

 

Zajęcia 8: Emocje –złość

Cel zajęć :
 Omówienie czym jest złość i w jakich sytuacjach ją odczuwamy.
 Analiza w jaki sposób wyrażamy złość – czy jest ona dobra, czy można ją wyrazić w
akceptowalny sposób?
 Poszukiwanie strategii w jaki sposób wyrazić złość nie sprawiając tym komuś przykrości.
 Rozpoznanie, gdzie w naszym ciele odczuwamy złość.

 

 

Zajęcia 10: Emocje – Złość – radzenie sobie z uczuciem złości – wprowadzenie

Cel zajęć:
 Wprowadzenie do dużego bloku wiążącego się z rozładowywaniem napięcia związanego ze złością.
 Analiza swoich stanów emocjonalnych, stopniowania emocji i doboru właściwych strategii.

 

Zajęcia11: Emocje – Złość – Strategie rozładowania napięcia cz. 2

Cel zajęć:
 Przedstawienie różnych dostępnych i adekwatnych sposobów rozładowania napięcia w ciele.
 Analiza swoich stanów emocjonalnych, stopniowania emocji i doboru właściwych strategii.

 

Zajęcia 13: Emocje – Złość – Strategie rozładowania napięcia cz. 3

Cel zajęć:
 Przedstawienie różnych dostępnych i adekwatnych sposobów rozładowania napięcia w ciele.
 Analiza swoich stanów emocjonalnych, stopniowania emocji i doboru właściwych strategii.
 Korzystanie z pomocy innych w celu rozładowania napięcia.

 

 

Call Now ButtonZadzwoń